Et must read....

Denne bog er simpelthen go'... Jeg er bare vild med lange - indviklede - med mange personer og sideforløb - historiske bøger. Denne her er handler om Arnau Estanyol fra han er spæd til han er gammel... Basalt er det en klassisk historie om en mand, som kæmper sig vej fra fattigdommen til rigdom og indflydelse.

Arnau er måske til tider lidt en helgen, men heldigvis begår han et par fejl i bogen (det er dog aldrig rigtig hans skyld og han havde ikke noget andet valg), for ellers ville den være for uudholdelig... Det er en historie, hvor alting ordner sig til sidst (det kan vi jo godt li) og de onde bliver straffet og de gode får hinanden.

Men... og heldigvis for det... så er der en del, som taler til historielæreren i mig. Bogen fortæller om livet i den tid og det er interessant, for uden det, så ville det være for tyndt. Jeg kan sagtens anbefale denne bog, selvom en lille smule melankoli og uretfærdighed ville klæde den...

Hvis I vil have et mere fyldest gørende referat, så klik her

Uhh... PS... jeg har ikke direkte læst den... Jeg har hørt den på lydbog. Elsker mit bibliotek

Kommentarer

Populære opslag