Pixiehue

Jeg har jo gang i et "indkøbsstop" og prøver at rydde ud i lageret.

At rydde op i lageret kan være lidt en udfordring, når man eks. har købt ind til en heldragt til Liva, men har fortrudt og så skal finde på noget at bruge 6 nøgler forskelligt farvet garn til - specielt når jeg syntes, at garnet er rigtig lækkert og det ikke var billigt. Så bliver jeg nemlig lidt "kræsen" med, hvad jeg vil bruge det til, for det skal ikke gå til spilde.

Når man har et barn, som går i institution og er lidt en gris, så er man nødt til at have mere end en af alting, bl.a. elefanthue.


Da jeg Googlede elefanthue opskrift, var Pixiehuen fra Maries blog den første det dukkede op - og det kan jeg godt forstå, for det er en super enkel opskrift til en rigtig fin hue.
Opskriften er meget løst formuleret, men let at følge

Jeg strikkede huen i den største størrelse og den passer Liva så fint.
Jeg har set huen virkelig mange steder før, og nu syntes jeg, at jeg ser den alle vegne. Sådan er det vel altid.




Marie har lavet huen i 5 forskellige størrelser, fra 0-18 mdr.

Jeg strikker meget stramt, så jeg har strikket den på pind 4 i steder for pind 3,5 som der står i Maries opskrift. Marie har brugt Ekstra Fine Merino fra Hjertegarn, hvor jeg har brugt Bøllefra fra Tante Grøn, som har har en løbelængde på 175 m på 50g. Jeg strikker, til jeg ikke har mere garn - og så har jeg ikke "lukket" alle striberne af, men det gør ikke noget.

Når jeg har brugt alt det Bøllefrø jeg har, overvejer jeg at strikke en Pixiehue med en lidt anderledes hals, men så skal jeg bruge 2 nøgler i samme farve og det har jeg ikke i Bøllefrø.

Alle de her huer som jeg får strikket kan Liva jo ikke bruge, men de skal nok få nye ejere, for der er stadig folk i vores omgangskreds, som får børn og de skal jo have en lille gave. Huen er i hvert fald et fint lille projekt imellem de store projekter, jeg har gang i. Indtil videre har jeg strikket 3 og er næsten færdig med den 4. Det er bare en sjov opskrift.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag