Yarn bombing - Rosendahl Grand Cru

 Ja, jeg er som besat... men det her er bare en super enkel måde at pynte nogle gamle, men gode ting lidt op...

Jeg tror der er mange der har de her stager, for de var "julegave-hittet" er år... sådan er det jo engang imellem...

Derfor får I lige opskriften...

4 lm i en ring. 
1. omg: 1 lm, 6 fm i ringen, 1 km i 1. fm
2. omg: 1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, 2 fm i hver m omg. rundt, 1 km i 1. fm
3. omg:  1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, *1 fm, 2 fm i samme m* gent. fra * til * omg rundt. 1 km i 1. fm
4. omg: 1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, *2 fm, 2 fm i samme m* gent. fra * til * omg rundt. 1 km i 1. fm
5. omg: 1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, *3 fm, 2 fm i samme m* gent. fra * til * omg rundt. 1 km i 1. fm
6. omg: 1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, *4 fm, 2 fm i samme m* gent. fra * til * omg rundt. 1 km i 1. fm
7. omg: 1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, *5 fm, 2 fm i samme m* gent. fra * til * omg rundt. 1 km i 1. fm
8. omg: 1 lm, 1 fm den m som lm kommer fra, *6 fm, 2 fm i samme m* gent. fra * til * omg rundt. 1 km i 1. fm
Fortsæt nu lige op (1 fm i alle m) i striber a 3 omg, 6 striber i alt (18 omg). Luk af 


Jeg benytter også lige lejligheden til at vise min orkidé... det er første gang der er en der har overlevet i min varetægt... Jeg plejer at aflive dem efter et par uger, men denne her har ikke kun overlevet... den blomstre også... så stolt af mig selv...

Kommentarer

Randi B. Jensen sagde…
Tak for ideen - jeg har også disse stager og plejer at binde en sløjfe i passende kulør på, for de bliver faktisk kun brugt, når der skal dækkes bord, men sådan der kan de jo fint stå fremme hele tiden, eller jeg kan jo hækle nogen i flere forskellige farver, så de passer til div. duge :-)
Helle sagde…
Det er rigtig fint:)
Irene E. Jensen sagde…
Ingen grund til at tage filmen i forsvar. Nu er mit indlæg jo en sammenligning af bog og film.
I bogen er faren langt mere kærlig og en stor støtte, moren er langt mere fair, men stadig realistisk, Anna har man kæmpe medfølelse med og man forstår i langt højere grad hendes dilemma - lade sin søster dø eller gøre hvad "hun" vil? Du vil forstå, hvad jeg taler om, hvis du læser bogen.
Derudover manglede der også en hel del Kate i filmen, der var alt for stor fokus på Kate+Taylor og alt for lidt "andet" med Kate. F.eks. hvorfor hun gerne vil dø. Det er med, ja, men det er ikke i en sådan grad, at jeg kan mærke hendes smerte, som jeg kunne i bogen.

Jeg græd ikke over hverken bog eller film, men jeg var langt tættere på i bogen end filmen. Pånær til sidst, hvor jeg bare blev sur på bogen. Det må du selv have til gode, meget anderledes slutning - og meget ringe :/

Populære opslag