En vase til Vinni... DIY


Vinni bestilte (for laaang tid siden) en "overfrakke" til hendes Ikea vase...

Tja... I ved Livet har det med at flyve afsted, men nu tog jeg mig (endelig) sammen og lavede den, som lovet...

Billedet viser ikke helt hvor fin den er blevet...



Den er super simpel at lave (generelt er det ret nemt at Yarnbombe). Den er hæklet i ren stangmasker...

I kan da få en opskrift:

Hækl 4 lm, saml dem i en ring med 1 km. Lav 2 lm og hækl 12 stm i ringen, saml omg med 1 km i 1. stm = 1. omg.

2. omg: Hækl 2 lm, 1 stm i 1. m, 2 stm i alle m omg rundt. saml omg med i km i 1 stm.

3. omg: Hækl 2 lm, 1 stm, * 2 stm i samme m, 1 stm * gent. fra * til * omg rundt. Saml omg. med 1 km i 1. stm

4. omg: Hækl 2 lm, 1 stm, * 2 stm i samme m, 2 stm * gent. fra * til * omg rundt. Saml omg. med 1 km i 1. stm 


5. omg: Hækl 2 lm, 1 stm, * 2 stm i samme m, 3 stm * gent. fra * til * omg rundt. Saml omg. med 1 km i 1. stm 


Fortsæt med at tage ud, i alt 7 omg. Hækl nu "lige op", altså uden udtagninger, 32 omg. i alt

Luk af og træk frakken over vasen...


Kommentarer

Laila sagde…
Spændende :-) Jeg har selv nogle krukker jeg vil lave "frakker" til men det står på sommerens "to do" liste, har andre projekter der skal være færdig først.
Laila
Unknown sagde…
oh.. sommerens to-do liste... den kan være lang... Jeg glæder mig til at se resultatet...

Populære opslag