Præmatur tøj

Jeg har fået et nyt projekt i tankerne. Min gode veninde, hestepigen,er lige pt indlagt og vi håber alle hendes alt for lille baby bliver hvor hun skal, nemlig i mors mave. 

Selvfølgelig skal hestepigen have en barselsgave, og gerne noget lillepigen kan bruge, så jeg er gået i gang med præmaturbabytøj... Altså str 38/44/50 er skalaen... For der er ikke ret meget tøj i de størrelser og derfor skal jeg til at konstruere mønster i disse størrelse, for Èn gave skal hun have.

Det har krævet lidt research at finde målene på disse bitte små størrelser. Derudover kræver det lidt omtanke og øje på, at en baby født meget før tid måske skal have div ledninger m.m. fæstnet på sin lille krop. Liva, som ikke var usundt lille, men dog lille, har været en stor inspiration til, hvordan de forskellige modeller skal se ud... Jeg arbejder lige nu kun med pigetøj. 

Jeg syntes faktisk det er et spændende projekt og overvejer om jeg skal dele mine mønstre her på bloggen eller om jeg skal prøve lykken med at få udgivet noget med mit navn på... Det er en total barnedrøm at udgive en bog, som jeg deler med mange andre, men indtil videre har jeg droppet andre lignende projekter... 
Mønstrene skal dog ud, hvis de viser sig at være gode nok. Om det bliver på bloggen, i en bog eller noget helt andet, det må tiden vise. 

Jeg overvejer også, om jeg skal kontakte den forening jeg hørte om i fjernsynet. De strikker ting til neonatalafdelinger. Det syntes jeg er en meget smuk ide, altså at bruge sin hobby til velgørenhed. 

Hvis der sidder nogen derude med modeller - altså babyer i str 38-50 - så hører jeg gerne fra jer. Hvis der er nogen der har haft en præmaturbaby, så modtager jeg gerne ideer, ris og ros... 
I mens, så krydser jeg fingre for hestepigen og lillepigen 

Kommentarer

Populære opslag