Ella vest

Da jeg var til kreative dage købte jeg 4 nøgler Sandnes Robust garn til at strikke flere Marcus bukser
af.
Men som det så tit er, så endte det ikke helt sådan.
To af nøglerne blev godt nok til Marika bukser, som er en videreudvikling af Marcus, men de to andre er i stedet blevet til denne lille vest, som jeg har døbt Ella.

Ella vesten er strikket oppe fra og ned på en pind 5 og jeg strikkede den (i 3. forsøg) på forholdsvis kort tid.

Jeg har valgt, at fordi garnet er så kraftigt, er denne model fra str. 70-90 og ikke som mange af mine andre mønstre i str. 40-70. Jeg tror simpelthen ikke på, at der er nogen, som vil kunne bruge denne vest i dette garn i de helt små størrelser...
Men mon ikke jeg laver en lignende opskrift til mindre pinde (jeg har noget Tante Grøn Bøllefrø liggende, som er perfekt til formålet)

Jeg syntes vesten sidder rigtig godt og den er meget velegnet til sådan en lille vuggestue-pige, som ikke kan tåle træk

Opskriften kan du finde på Ravelry
Basditten var ikke lige i fotohumør her til aften, så det her at det bedste billede jeg fik...
God fornøjelse derude ved pindene

Kommentarer

Populære opslag