Maskiner og kager...

 Jeg elsker bøger, men jeg elsker også maskiner. Og jeg er MEGET vild med den Kenwood maskine jeg fik i julegave af Bonderøven. Den er intet mindre end fantastisk!

Og så købte jeg for over et ½ år siden en Sony Tablet (den der kan tåle vand og snavs) til mig selv (og bonderøven - ikke børnelegetøj, de har deres egne)

Kombinationen af at have Kenwood til at røre dejen og kunne læse opskrifter på tabletten er genial! intet mindre... ikke flere fedtede kopier til mig tak...

I weekenden bagte jeg så Red velvet cupcakes... jeg havde prøvet kagen fra denne blog og den blev meget vellykket... Jeg havde dog mine problemer med cupcakesene, de blev ikke rigtig gode... Den søde indehaver af bloggen gav mig ellers flere gode råd med på vejen, men lige meget hjalp det...

Jeg vil nu alligevel anbefale hendes blog, som du kan finde her... 

Mine cupcakes de faldt ligesom sammen og var lidt tætte... Jeg ville nemlig gerne prøve, at de for en gang skyld ikke havde en top... ikke for at der var noget smagsmæssigt i vejen med det, men for at have en plan flade at pynte...

Men ak... at de så blev på denne måde... så heller en top...




Så Kenwood kom i gang igen i weekenden, for cupcakes skulle der bages.

Jeg fandt en gammel traver af en opskrift frem frem (jeg har et højt elsket eksemplar af "Kager og søde sager") og kunne med fornøjelse se min Kenwood piske æggehvider HELT hvide... WOW det plejer jeg ikke at have tålmodighed til



Jeg siger bare... i min verden vinder den knap så fancy og ikke særligt røde, gammeldags chokoladecupcake/muffin, for den er let, luftig og smager godt... Man hvor ville jeg ønske den var mere rød... Jeg har en HEL flaske rød frugtfarve i begge opskrifter... og der blev ca. lige mange cupcakes...

En veninde har sendt mig et link til hvid kakao... jeg overvejer stadig... men man skal jo prøve alting en gang ikk?

Kommentarer

Anonym sagde…
Det er en super køkkenmaskine, jeg har en magen til, den er fantastisk
Ja, jeg er meget begejstret.
Jeg ved godt, at mange som elsker Kitchen Aid maskinen, og ikke et ondt ord om den...
men når man nu er lidt af en samler og elsker dimser, så er der bare så mange fine dimser man kan ønske sig...

Populære opslag