Vores nye hjem

Ja... der findes vist allerede et indlæg med denne titel, men vi nåede da at bo næsten 2 år i lejligheden i Holstebro. Lejligheden lå jo i gågaden og selvom det til tider er smart, så var larmen en stor gene for mig, så det kunne ikke opveje beliggenheden. Derudover så frøs vi helt vild om vinteren og det kunne vi slet ikke leve med.

Derfor har vi købt hus, Bonderøven og jeg, lidt tættere på vores arbejde og lidt ude på landet... Der er der fred og ro...


Her er et panoramafoto af vores udsigt fra stuen...

Vores nye hus var/er meget gennemført. Den tidligere ejer var blomsterdekoratør og havearkitekt. Hun havde en meget gennemført, rustik stil med mange fine opsatser, pastelfarvede/naturfarvede billeder og meget fransk landstil... Meget gennemført og slet ikke min stil, men man må beundre en, som har været så skarp på at sætte ting sammen.

Vi har valgt en mere enkel stil med få, mindre møbler og mere gulvplads.




Alle reolerne, som er væghængte, er købt hos Trævarefabrikkernes udsalg og derefter malet 2-3 gange.

Bonderøven har gjort en stor del af arbejdet og har kunne li' de farver jeg har valgt. Den skarpe læser vil måske genkende den grønne farve på denne reol, for de er kommet op igen... Jeg har dog malet en af dem bronzefarvet og Gud! hvor blev det fint...

I køkkenet og forgangen er det muret sten ind i væggene som hylder og pynt... Det er noget folk studser over, når de besøger os første gang... Jeg kan faktisk rigtig godt lide det, selvom jeg aldrig selv havde fået ideen...

Dørene er meget gamle og skæve. Dem er Bonderøven lidt gal på, så de ryger nok en gang ved lejlighed...

Trappen her fører op til 1. sal, hvor pigerne har deres værelser. Trappen er en "genbrugstrappe" som er vendt... det vil sige, at den er mere slidt på bagsiden end på forsiden. Det er en lidt sjov detalje...

Der er 4 værelser ovenpå, så i øjeblikket har vi både pulterkammer og et gæsteværelse


Et af værelserne har vi lavet til walk-in-closet.

Det er lidt fedt... og dejlig overskueligt.



Badeværelset nedenunder er meget fint og igen meget gennemført...

Hvælvingloftet er noget af det vi faldt for... Selvom det "bare" er rå mursten, så er det så flot og det skal der ikke gøres noget ved. Faktisk har vi planer om at blotlægge endnu mere af det, men det bliver ikke i år...



Til vores skønne hus har vi en dejlig, stor og smuk have. Der er lagt 24 års kærlighed i denne have og det kan man godt se. Umiddelbart med det blotte øje, så ligner det et stort stykke arbejde, men meget af det er stedsegrønt og skal bare holdes nede. Det kan jeg godt klare... 

Nu har vi boet i huset siden Bodil hærgede, og ikke en dag har vi savnet bylivet. Jeg har fundet min energi igen og jeg har fundet lysten til at være kreativ igen... ikke kun takket være huset, men det har helt klart været en medvirkende faktor... 

Kommentarer

Populære opslag