Pusletaske... første del


De som evt. følger mig på Instagram vil kunne genkende denne pusletaske. Lillesøster kommer jo til marts og da jeg næsten starter fra bunden, har jeg en fest med at finde ting og lave ting til hende.

Jeg ryddede op i alle mine ting her i efteråret (en yndet aktivitet i blandt kreative kvinder som også har et samler-gen)

Jeg fandt en del bedstemorfirkanter og tanken om en pusletaske tog form.
Det vil sige, at jeg har "hjulpet" mig selv en del, da jeg kun manglede 6 firkanter før jeg kunne gå i gang med at samle tasken.


Jeg har hæklet 4 rækker stangmasker på den ene halvdel og 5 rækker stangmasker på den anden og til sidste hæklede jeg siderne sammen i midten med fastmasker.

Enkelt og helt i hvidt.



Nu skal jeg "bare" hækle en hank.
Sy et foer (med masser af lommer og ja, dobbelt, så der ikke er synlige kanter (suk))
Sy en lynlås i foeret (så tasken kan lukkes)
Montere foeret
Sy hanken i
Hækle en overside og så, ja, så der den færdig...

Godt jeg har helt til marts...

Kommentarer

Populære opslag