Lilly kjole

 Mens vi har været på ferie i Nordjylland har jeg arbejdet på en lille kjole til mit Præmaturestrik projekt.

Det har undret nogen, at jeg kan bruge Basditten til model, men jeg har besluttet at bogen (hvis der er nogen som vil udgive den) skal indeholde fra str. 40-70 - altså fra præmatur til 9 mdr. Basditten kan derfor bruges som model til den største størrelse og Lillepigen, som er ved at være en måned gammel nu, kan bruges til den mindste størrelse.

Basditten er her på billedet iført Lilly kjolen. Den er lidt for lille til hende omkring brystet og armene, men sådan er det jo med modeludvikling - man rammer ikke altid rigtigt første gang.

Basditten kan endnu ikke sidde selv, selvom hun gerne vil, og hun sidder ikke stille nok til at jeg kunne få et ordenligt billede, men det kommer nok...

Kjolen er strikket fra livet og ned og derefter har jeg taget masker op i livet og strikket overdelen.
Det bliver en af de mere komplicerede kjoler i bogen og jeg har da også en del mere enkle modeller, både kjoler og en lille trøje indtil videre.

Garnet er fra Superbrugsen her i Spjald (kan købes i alle Coops butikker). Det er deres Ideas Daily 8/4, farvenr. 926385


Hvis jeg ikke får et forlag til at springe på ideen (eller lign.), så kommer mønstrene til at blive offentliggjort her på bloggen.

Tak fordi I følger med og god tirsdag derude

Kommentarer

Populære opslag