Status på præmaturestrik

Det bliver ikke til megen blogging med et lille barn, men heldigvis kan man godt strikke lidt med et barn i armene, så produktionen til mit bogprojekt er heldigvis ikke gået i stå

 

Ideerne stå stadig i kø og jeg hygger mig med at gennemtænke, hvad der vil fungere og hvad jeg ikke tror på. Som "konsulent" på mit projekt har jeg min gode veninde, sygeplejesken, som efter flere uger sengeliggende på sygehuset fik sin lille pige for små 3 uger siden. Lillepigen og mor har det efter omstændighederne godt og jeg glæder mig til at se dem begge om en god uge. 



En af de overvejelser jeg har med i alle mine modeller er, at det skal være beklædning, som ikke skal over hovedet, fordi mange præmaturebabyer har div. elektroder på hovedet, slanger igennem næsen (sonde og ilt) og andre måleapperater på brystet. 
Det er jo kun 4 måneder siden min lille Basdit blev født, så jeg kan godt huske, hvordan der er at klæde en lille, skrøbelig og kroget krop på - en opgave som virker lidt angstprovokerende for mange nye forældre. Jeg har selv erfaret, at selvom det ikke ser så smart ud, så er smalle ærmer og bukseben ikke fedt. Alle mine piger har hver gang jeg stoppede deres små hænder ind i et ærme spredt fingrene så de sad fast inde i ærmet, hvis man ikke var forsigtig. 
Hos babyer, som kommer til tiden, vokser de hurtigt fra af være passive og krogede, men hos præmature fortsætter det her jo lidt længere... dette er også en del af mine overvejelser... 

Indtil videre har jeg udviklet/færdiggjort 3 små kjoler og jeg er i gang med en Moseskurv og en lille trøje. Jeg har lavet et par shorts, som blev for store, så det er en ommer. 
Hvis der sidder nogen derude, som har indput til mig, ideer eller kan se, der er noget jeg burde vide om de her små vidundre, så kontakt mig endelig på kokholmsk@gmail.com 

Hvis du vil være prøvestrikker på en af mine modeller, er du også velkommen til at kontakte mig - jeg har masser af ideer jeg ikke har tid til at strikke op. Du skriver bare på samme email - kokholmsk@gmail.com - så finder vi ud af noget... 

Og til sidst - har du udviklet en model til babyer og kunne tænke dig at graduere den ned til str 44 og/eller 38 og være med i projektet, så vil jeg meget gerne have dig med! igen... smid mig en mail 

Og til alle jer, som gennemførte at læse helt her til... hav en fortsat god dag og husk at kysse dem i elsker hver dag  
 

Kommentarer

Populære opslag