Aino vest

Man kan jo ikke påstå, at sommeren 2016 har været varm og dejlig - kun i korte perioder ;-)
Derfor virker det ikke helt ved siden af, at begynde på de ting, som Rejen skal have på i løbet af efteråret og vinteren.

Jeg har strikket et par Marcus bukser til hende af det her lækre sokkegarn, og jeg havde næsten et helt nøgle - på 100g garn- tilbage så en kombination af, at jeg ville bruge det til noget og jeg har brugt Ella vesten en del i løbet af vinteren, er grunden til, at jeg har udviklet det her mønster.

Desværre var det ikke helt nok af det multifarvede sokkegarn fra Järbo, så jeg besluttede at bruge noget fra lageret (det er vist ikke helt det man burde gøre, når jeg forsøger sig med at udvikle mønstre, men det var jeg ved at blive skruen uden ende). Derfor fandt jeg i mit lager noget sort Superwash fra Hjertegarn, som jeg brugte til Erik huen.

Ella vesten er næsten magen til denne vest, den er bare strikket på en pind 5 i et noget anderledes garn.
Faktisk er både Ella og Aino vesten ikke en vest, men en slipover, da den jo ikke er åben i MF. Jeg har dog valgt at holde fast i ordet vest, da der ikke er en dansk udgave af ordet slipover...
Vesten er strikket oppefra og ned (se evt. billede nederst) og hvis man syntes den er for stram i halsen, kan man jo lægge 7 m til opslaget og så springe en runde med udtagninger over...

Jeg har (igen) ikke lavet denne opskrift i de helt små størrelser (men min str. 60 er lidt lille), da tøj til Præmature ikke skal trækkes over hovedet og skal det kan denne model jo ikke...

Du finder mine opskrifter på Ravelry - søg efter kokholmsk



Hvis man syntes, at vesten skal kunne lukkes i halsen, kan man sy knapper og transer i - lige som jeg gjorde i Ella vesten - men jeg syntes den her godt kan undvære det.

Kommentarer

Populære opslag