Gwen kjole


Hej derude

Jeg ved ikke, om jeg elsker strikkede kjoler, men jeg går altid i kjole eller nederdel (og leggins) og derfor giver det ikke mening at strikke bluser eller trøjer til mig. Jeg får det ikke brugt.

Tit når jeg ser en fin bluse, tænker jeg: "Ej, den skal bare være 45 cm længere, så er det en kjole..." og det er lidt den historie denne kjole fortæller. For det startede så smukt med, at jeg "bare" ville strikke en bluse 45 cm længere, men som det udartede sig, kom jeg længere og længere væk fra originalen - en anden kant, en anden halsåbning, ingen knapper.... ja, det eneste der var tilbage af originalen til sidst var slidsen i ryggen (som jeg faktisk også har pillet lidt ved)

Jeg finder tit inspiration på biblioteket - en af de gratis glæder, som børn i alle aldre kan nyde (og med en aldersspredning på over 11 år, så er det børn i alle aldre)
Jeg er glad for de skønne bøger med strik, papir, vævning, keramik og design - lige hvad jeg falder over det. Og så har mit lokale bibliotek også en ret pæn samling af nyere strikke- og syblade, som jeg kan nyde - helt gratis.

Opskriften finder du her


Det er ikke verdens bedste billeder jeg har fået taget, men jeg håber I kan se princippet. Det er mere eller mindre et "rør" med en slids i ryggen, ærmegab og en V-hals.
 
Det kan jo godt være svært at danne sig et overblik over, om det man laver det "duer", så procesbilleder kan godt være lidt sjove...
Specielt fordi dette er den 4. ting jeg strikker op af det her garn... først en dobbelraddet cardigan til min mor, så en bluse til mig selv, så en kjole, som blev for stor og nu... nu var den der...

Jeg håber der er nogen der kan bruge en ny kjole.

Held og lykke derude ved strikkepindene - uanset hvad du har på pinden lige nu...

 - Mette Marie
 

Kommentarer

Populære opslag