Raglankjole til Liva

Jeg har simpelthen så mange fine metervarer til at ligge - og nu hvor jeg er jobsøgende har jeg også lidt tid til overs. Derudover er der gået sport i at se, hvor lidt vi kan leve for - og kan jeg spare på tøjbudgettet, så...

Jeg har lånt en stak "Alt om Håndarbejde" på biblioteket og fundet et mønster på en T-shirt, som var i den rigtige størrelse. Den havde dog korte ærmer og jeg ville gerne sy kjoler til damen, så jeg måtte i gang med at forlænge både ærmer og krop på mønstret.

I første forsøg blev ærmerne alt for brede, men det er jo ikke noget en overlocker hurtigt kan gøre noget ved.

Indtil videre er det blevet til 2 kjoler. Den du kan se på billedet og en der er i samme stoffer, men med mønstret ærmer og blå krop. Jeg tror, jeg har købt stoffet til at sy bukser af, men min erfaring er, at jeg ikke får brugt spraglede bukser ret meget og pigebarnet elsker kjoler.

Jeg har ikke syet så meget, som jeg gør nu, siden jeg blev færdig på Teko i 2002... Det er godt nok længe siden... Og det er fordi, at lysten er kommet tilbage.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag