DIY Harumika kjoler

Julia har fået sådan en Harumika ting... jeg vil ikke kalde det en dukke, for den har jo ikke et hoved... Det er jo en gine...

I den pakke var det 3 stykker stof, 2 bælter og en del klistermærker...
Indtil videre har hun fået en del tid til at gå med det...

Jeg syntes jo det kan blive en dyr hobby i længden at købe tøj til sådan en, specielt når man kan lave det selv af rester...

Kjolerne skal være 16 x 12 cm. Så er der stof nok til at bukke den øverste og nederste kant rundt og lave en fin stikning i kanten

Man kan selvfølgelig kante stykkerne i hånden og lave usynlige sting i ombukket, men det er måske at gøre meget ud af det?


Kjolen på den lyserøde gine er hjemmelavet undtagen blonden, som fulgte med i pakken. Kjolen på den hvide gine til højre er det der fulgte med pakken.

Alle stykkerne her er som skrevet 16 x 12 cm. Jeg har beholde ægkanten på noget at stoffet, fordi der så var frynser i kanten. Jeg har kantet/zig-zagget alle sider, så det ikke trævler. Jeg starter altid med at zig-zagge midt på en side, når jeg skal hele vejen rundt, så kører jeg jo bare lidt henover igen når jeg er helt rundt og på den måde slipper jeg for at køre frem og tilbage... min symaskines undertransportør er ikke den bedste i verden...

Jeg laver kun de to lange sider pæne, fordi de to korte ikke kommer til at være synlige. De forsvinder nemlig ind i ginens ryg... det er sådan de her giner fungere...

 Her har ginen en hjemmelavet kjole med et originalt bælte...

Jeg tænker, at lidt håndbroderi kunne pynte på denne model...

Her er to stykker stof sat på ginen, begge hjemmelavede.

Blonden i taljen er en original, men båndet foroven er hjemmelavet.
Båndrester kan bruges til bælter, pynt og lign... de skal være 12-16 cm lange for at kunne bruges...

Det meste stof kan bruges, det må bare ikke være for tykt...

God fornøjelse...

Kommentarer

Danagonia sagde…
Super ide! Er Julia ikke ælle vild med det nye tilbehør?
Unknown sagde…
jo, det er et hit... og så er det lidt federe at have 10 stykker stof end tre... og masser af bælter...

Populære opslag