Bedstemorfikantbøtte


Jeg har jo gang i det store "brug-dine-rester"-projekt og det kommer der mange sjove små og store ting ud af... Det her f.eks som er en opbevaringsbøtte til... Ja, hvad som helst... 
Da jeg lavede pusletasken brugte jeg alle mine "tøse-farvede" bedstemorfirkanter, så da jeg fik den her ide, havde jeg kun "drenge-farvede" bedstemorfirkanter tilbage. 
Fordi jeg havde hæklet de 5 firkanter i forvejen, tog det her jo ikke så længe at lave den her bøtte. 

Ganske simpelt har jeg hæklet 5 bedstemorfirkanter med 4/8 bomuldsgarn på nål 2,5. 5 omgange med farver og så en hvid omgang. De er så hæklet sammen med fastmasker og til sidst en række stangmasker i toppen i hvidt. 

I modsætning til de andre bøtter jeg har lavet, er den her ikke stivet. 

Jeg har en god veninde - islændertossen - som venter barn og hvis det er en lille dreng, ryger den måske hendes vej... Jeg har rigeligt... 

Kommentarer

Populære opslag