Lykkedragen

Jeg har længe arbejdet på en lykkedrage til Lillesøster. Jeg har set rigtig mange, som i stedet for en sengerand har lavet slanger og i teorien er lykkedragen også "bare" en slange med ører, pigge på ryggen og ja... ingen tunge... Den burde have en tunge, men jeg syntes den så åndssvag ud.

Jeg har ikke hæklet efter et mønster eller skrevet ned, hvad jeg har gjort.
Hvis der er nogen, som skulle have lyst til at kopiere den, så er i velkomne, men I er overladt til selv at "genopfinde den"

Slangen er lavet af rester - derfor er den sat sammen af alverdens farver, men alle garnerne er bomuldsgarn, som passer til pind 2,5-3...

Selv fyldet er rester... Jeg gemmer nemlig al trådafklip, garnender, stofrester og fraklip fra overlockeren og det er udmærket fyld... Jeg har også brugt "genbrugsfyld" (garnafklip) i uroen til Lillesøster...

Men jeg har ikke nok afklip til så stort et projekt som Lykkedragen, så der er også ca. 150 g syntetisk pudefyld I Lykkedragen og inden jeg er færdig, kommer der nok yderligere 150 g pudefyld i, men har jeg rester, så kommer de i... Som I kan se på billedet, så er den ikke færdig endnu...

 
Hvis I har fulgt mig på Instagram, har I kunne se Lykkedragen flere gange, men det er første gang jeg skriver om den på bloggen. Det er et "No-brain" projekt, som ikke kræver andet end at hækle rundt og rundt og rundt...
Jeg har broderet mund, tand og øjne, da sådan nogen små banditter/babyer jo putter alt i munden og hele dragen - altså også piggene - er fæstet og testet efter alle kunstens regler...
 
 

Man kan godt argumentere for, at den ikke er særlig smuk eller farvekoordineret, og jeg var også lidt spændt på, om jeg ville fortryde manglen på "planlægning", men jeg syntes at jo længere den bliver, jo bedre bliver manglen på planlægning - altså det hænger bedre sammen.

Bonderøven frygter, at den bliver yndlingsbamsen, fordi den pt. er 135 cm lang og ca. 10 cm i diameter... det er en stor krabat... Jeg tror, jeg har lagt over 30 timer i det her projekt (så hvis man ikke har masser af tid - så sy den eller strik den... det ville have været hurtigere, men så ville den jo selvfølgelig også ha haft et anden udtryk)

Når den engang om 100 år er færdig, skal jeg nok lægge flere billeder op... Der kan godt gå et par uger...

Men du er altid velkommen til at følge bloggen på Facebook
 
https://www.facebook.com/kokholmsk

 
Eller
 
https://instagram.com/kokholmsk/
 
Eller
 
https://www.bloglovin.com/blogs/kokholmsk-3655572
 
 


Kommentarer

Populære opslag