Brug dine rester - ydnyt dine resoucer - stop spild af materialer



Vi har sikkert alle sammen opdaget, at det der med at udnytte alle ressourcer er blevet noget der er øget fokus på.

Jeg har selv været med på bølgen i ca. 2 år, når det kom til madspild, men jeg har fået en idé til, hvordan vi kan udnytte de ting, som i en kreativ proces kan blive til overs.

Jeg er holdt op med at smide trådafklip, garnrester og stofrester ud. I stedet bruger jeg det til fyld i diverse projekter som Lykkedragen og uroen til Lillesøster.

Det sparer mig penge i form af fyld, som ellers skulle købes og ja, det er selvfølgelig ikke det smarteste, hvis man er støvallergiker, men for alle os andre, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle gøre det.

Derudover så har jeg seriøst gang i et "brug-alle-dine-rester" projekt. Jeg har simpelthen så meget og jeg ved, at når noget garn eller stof har ligget i et par år, så holder farven op med at være smart, mønsteret er ikke pænt længere eller børnene er blevet så store, så de vil hellere dø end vise sig offentligt i den og den metervare... suk!


Så jeg har også fået syet mig en sækkestol til Lillesøster af stofrester. Jeg har godt nok måtte investere i Krøyerkugler, men stoffet fandt jeg i en skuffe ovenpå... Det skulle ha' været gardiner i men gamle lejlighed, men her 4 km ude på landet er gardiner ikke nødvendige og min udsigt er noget smukkere end de metervarer jeg kan købe...

Udover sækkestolen, Uroen og Lykkedragen har jeg også gang i endnu et par babybukser af rester... De bliver meget farvestrålende og jeg er kørt lidt sur i dem for tiden, men så har jeg så mange andre resteprojekter...

Jeg kan kun opfordre andre til at kigge kritisk på deres eget forbrug, men jeg håber, jeg har åbnet for muligheden for nogen...


Kommentarer

Populære opslag