Lotus kjole


Hej derude

Af uransagelige årsager, har jeg på et tidspunkt købt 2 nøgler Sandnes Mandarin Petit. Der er ikke
noget i vejen med garnet - overhovedet ikke... Jeg kan bare slet ikke komme på, hvad tanken var bag købet... kender I det?
Når men det skal jo ikke gå til spilde og da jeg lige i øjeblikket er vild med at strikke hulstrik ligesom Clara nederdelen og Lily kjolen, så tænkte jeg, at jeg ville strikke en ny sommerkjole til Rejen. Det var jo et oplagt valg og så er jeg bare vild med Lilla til Rejen...
Lily kjolen er blevet færdig for længe siden og jeg har skrevet et mønster til den - i hånden. Men jeg har mit hyr med at graduerer den, så jeg er bare ikke blevet færdig med den. Nu må vi se...
Kjolen her er blevet rigtig sød og jeg glæder mig til bruge den til Rejen herover sommeren.

Denne model er i modsætning til Yrsa, Yelva og Christiane kjolerne strikke oppefra og ned, så man starter med stropperne.
Det gør også, at man kan lave den kortere eller længere efter behov (og garn), fordi man jo har det basale dækket fra starten. Jeg har strikket den i str. 80 og jeg brugte rub og stub til kjolen af de to nøgler jeg havde. Det vil sige, at hvis man har lidt rester, så passer det jo måske med denne her lille sag.

Opskriften finder du på Ravelry - søg på kokholmsk





Stropperne er syet i MB, så stropperne ikke glider ned
 
 
 

Jeg håber, at kjolen kommer til at bringe lykke - held og lykke ved pindene

 - Mette Marie
















Kommentarer

Populære opslag