Mikkeline sløjfe


Jeg er på mine gamle dage blevet mere og mere "feminin" og "romantisk" i mit look, men jeg er dog
ikke helt kammet over til engelske roser og palietter...
Jeg er dog blevet lidt pjattet med hårbånd, men jeg er lidt kræsen og derfor har jeg ikke verdens største udvalg - lidt men godt ikk? 

Men da jeg fandt en fin træsløjfe hos Yest glas, så slog jeg til. Og jeg er nok af den overbevisning, at en gang imellem, så skal der lidt afveksling til, så jeg har jo været "nødt til" at strikke et par stykker til mig selv (og en til Terroristen og Rejen)
Det er ikke verden mest originale ide, men enkelheden tiltaler mig og jeg er langt fra færdig med at udvikle på konceptet. 
Men I kan da lige få den første opskrift jeg har fået lavet.
Sløjfen kommer i en str. S, M og L og jeg har lavet elastikken i 2 størrelser - Baby og voksen. Terroristen, som er 10 år, bruger voksen størrelse, så voksen er så meget sagt... 

Opskrift:

Str: S(M)L

Garn: Anna og Claras Cotton Yarn (100% bomuld / 50g = 160 m): 7-10g

Pind: Strømpepind 2,5 mm

Slå 11(15)21 m op på pind 2,5. Strik perlestrik til arbejdet måler 15(18)23 cm. Luk af. Sy enderne sammen og hæft ender

Midterstykke: Slå 7 m op på en strømpepind. Før garnet rundt om bagsiden og skub maskerne ned til modsatte ende af pinden, så du starter med at strikke den første maske du slog op i stedet for den sidste m som man normalvis gør. 
Strik ret og gentag - så du altid stikker fra samme ende... Strik til arbejdet måler 3(4)5 cm. Luk af. 
Sæt det glatstrikkede bånd rundt om midten af det perlestrikkede stykke, så det ligner en sløjfe - se billede. Sy enderne sammen.

 
Klip et stykke elastik på (43)47 cm og sy dem sammen med 1 cm overlap - se billede. Sy derefter elastikken fast bag på sløjfen og ret til. 

Som variation kan man strikke en stor og en lille (se billedet øverst) og lægge dem ovenpå hinanden - så strikker man bare en midte på 5,5 cm. 

God fornøjelse derude ved pindene.
 

Kommentarer

Populære opslag