Det er ved at være tæt på


I går var jeg ude at handle og nu jeg var der, købte jeg lige et par småting til Lillesøster. Jeg har altid gerne ville have flere end Terroristen og Politibetjenten, men på et tidspunkt så det ikke ud til, at det skulle være og derfor blev alle babyting solgt/givet væk. Derfor var jeg næsten på bar bund, da jeg startede med at overskue, hvad sådan en lille størrelse har brug for.

På billedet ovenover ser I sengen fra Bonderøven. Den har vi arvet fra mine svigerforældre. Den er en af de (mange) projekter Lillesøsters ankomst har udløst. Madrassen og indmaden trængte til en udskiftning, og da denne seng ikke er standart mål, har jeg bestilt en ny sengerand og madras til den fra Skumhuset i Århus. De skulle gerne komme i denne uge og så skal jeg i gang med at betrække dem og så er der en mere ting jeg kan krydse af på min liste...


Apropos liste, så kan jeg varmt anbefale app'en Wunderlist, som er en listefunktion, der kan hjælpe en med at huske og overskue alle de ting, som skal huskes.
Når, men tilbage til min indkøbstur. Jeg fik købt bleer, vaskeservietter og engangsvaskeklude (jeg tager imod anbefalinger til vaskeservietter og engangsvaskeklude - jeg var på vat sidst, men håber de er blevet bedre. Jeg har haft to piger med meget sart hud og forbereder mig på at Lillesøster også har det)
Jeg stillede det hele meget synligt frem på badeværelset - så da Bonderøven kom hjem, fik han lidt af et chok. Der er jo lige pludseligt ikke så meget tid tilbage (2 måneder). Og jeg giver ham ret - det er tæt på efterhånden. Der er stadig et på småting, som der ikke er helt klar.

Og! så er det jo sådan, at når man er gravid, så fortæller alle historier om deres egne graviditeter og fødsler. Det har jeg også selv gjort. Der er bl.a. en veninde, som fortalte, at med hendes to store piger gik hun over tid og med den 3. dreng blev han født 5 uger før (PANIK!)
Jeg har gået til tiden begge gange - plus/minus 3-5 dage, og derfor regner jeg med at skulle gå et par dage over tid. Og nej, jeg regner da ikke med, at jeg ikke er klar 14 dage før - det er man altid.

Om ikke andet, så har jeg så lidt at lave indtil jeg officielt går på barsel, at der ikke er nogen undskyldning for ikke at være klar. Jeg skal kun arbejde 2 dage om ugen indtil jeg går på barsel. Det er til at klare.

Om ikke andet, så kan man bare gøre som mine mormor og morfar gjorde da min mor blev født. Hun sov i en skuffe... Jeg har da købt barnevognen (brugt), så Lillesøster kan sove i liften... en lille shoppetur til Holstebro skulle gerne gøre, at jeg kan krydse de sidste ting af på min liste og så kan hun bare komme...

Kommentarer

Populære opslag