Hæklet babyuro DIY

Der er nu 7 uger tilbage til termin... gisp! Men vi er ved at være klar, så der er ingen ko på isen. Jeg skal bare holde op med at købe nye ting til Lillesøster og så liige blive færdig med de (få) projekter, som SKAL være klar til hendes ankomst... det er nok ikke så fedt at sove på en madras uden betræk og jeg har (suk!) lavet betrækket til puslehynden for stor...

MEN! en af de ting, som er blevet færdig er denne her lille uro. Jeg så en i blå farver på Instagram for længe siden og tænkte, at den kunne da ikke være så svær at lave... og det var den faktisk ikke.

Jeg har aldrig været til en hel masse lyserødt, men denne gang har der været flere "pigefarver" i/på tingene end med Politibetjenten og Terroristen, fordi... ja, nu gik jeg all in og har intet kønsneutralt købt - overhovedet.

Jeg er faktisk stolt over denne lille uro af tre grunde:

1. Jeg fik den gjort færdig i god tid!

2. Den er lavet af rester! helt ærligt, jeg har ikke købt hverken garn eller metalringen. Det havde jeg på lager.

3. Den er blevet lige så fin, som jeg havde håbet. Nogen gange har man en ide og så ligner det r** når man er færdig...

Hvis du skulle ha lyst til at efterligne denne her, så er den super enkel at lave...

Jeg startede med at hækle en lang række kædemasker - lige så lang som ringen og lidt til.
Så hæklede jeg rundt om ringen, så ringen blev betrukket.

Kuglerne er i to størrelser.
De små er 3 omgange fastmasker med udtagning. Derefter 5 omg. lige op.
Indtagning: så hæklede jeg 2 fm, sprang en over omg rundt. 1 fm i hver m i næste omg. (put fyld i) 2 fm, spring 1 over omg rundt i næste omg. 1 fm, spring 1 over i næste omg. Fortsæt med indtagning, til kuglen er helt lukket. Hækl en snor af kædemasker i den ønskede længde. Hækl kuglen fast på ringen og hæft enden.


De store er 4 omgange med udtagning. Derefter 7 omg. lige op.
Indtagning: så hæklede jeg 2 fm, sprang en over omg rundt. 1 fm i hver m i næste omg. (put fyld i) 2 fm, spring 1 over omg rundt i næste omg. 1 fm, spring 1 over i næste omg. Fortsæt med indtagning, til kuglen er helt lukket. Hækl en snor af kædemasker i den ønskede længde. Hækl kuglen fast på ringen og hæft enden.

Til sidst hæklede jeg nogen snore af kædemasker henover ringen, som den så skal hænge i og jeg hæklede et par kugler mere, som hænger i disse snore. Det kan godt være lidt svært at se på billedet...

Jeg regner med at skrue (okay - Det bliv nok Bonderøven der kommer til det) en krog i loftet og hænge den op i fiskesnøre. Lige nu ligger den i et skab, for ikke at blive støvet og fuld af spindelvæv (vi har en del edderkopper).

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg aldrig har lært at skrive en opskrift, så hvis der er noget, som virker helt hen i vejret så skriv til mig.
Jeg laver ikke længere ting på bestilling.. Men det er der andre der gør som hende her... Jeg kan varmt anbefale Amio, hvor jeg selv har solgt dims engang jeg havde bedre tid og overskud (læs: jeg var studerende og/eller arbejdsløs).

Held og lykke med hvad end i sidder og nørkler med...

Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag