Anmeldelse: Glamour strik


Jeg elsker denne her bog - sådan helt kort sagt! Jeg købte den efter, at jeg havde haft den lånt på biblioteket og var blevet begejstret over de lækre billeder og de mange flotte modeller, som denne bog indeholder.

Bogen er skrevet lige omkring det tidspunkt, hvor serien "Mad Men" var på sit højeste. Bogen er mønstre fra 30'erne, 40'erne og 50'erne, som er blevet opdateret og moderniseret en smule. Derfor er bogen meget feminin og alle modellerne er meget avancerede, så det er ikke en nybegynder bog.
Modellerne i bogen - altså de kvinder, der har tingene på, er stylet efter datidens mode med et moderne twist. Det look, som vises i bogen er stadig noget man ser i dag, så jeg vil kalde det en god investering for dig som kan lide det her romantiske retro look

Da jeg købte garn til min Marilyn vinkelbluse, som er fra denne bog, kunne jeg ikke købe et garn der lignede det garn, som var brugt i bogen, men med hjælp fra min lokale garnpusher, fandt jeg er garn, som gav mig et rigtig fint resultat. Bogen er oversat fra engelsk og man kan ikke bare lige købe de garner, som er brugt i bogen i Danmark.

Til hvert mønster er der en lille tekst om modellen, som fortæller om datidens tendenser eller de kvinder, som klædte sig i tøjet.
Der er folk som siger, at de her retro mønstre er små i størrelserne, men det er de ikke i denne bog. Jeg har strikket to af bogens modeller og de er meget lig danske standarter.
Alle modellerne er strikket i flere dele hver for sig (for-,bagstykke og kanter eksempelvis), som efterfølgende skal sys sammen. Det har jeg ikke gjort ret meget før, men det fungere fint.

Alt i alt, så kan jeg varmt anbefale denne er bog, så jeg håber, du tager en tur på biblioteket eller ligefrem køber bogen, for den er helt sikkert et gennemsyn værd.
Om ikke andet, så har vi haft masser af strikkevejr denne sommer, så du mangler måske et projekt?

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag