Inga kjolen


Jeg skrev i onsdags om Mary kjolen, som er min nye grundmodel. Inga kjolen er en udvikling af Mary kjolen, men den er virkelig anderledes på alle måder end Mary.

Inga kjolen er i en rest jeg havde fra et par bukser jeg syede til Kaya. Jeg har en tendens til at købe mere end rigeligt af alt, når jeg køber ind - både når det gælder stof, garn og meget andet. Jeg har faktisk mere af både det grå og det blå stof, så der kommer måske flere ting i disse metervarer fra min hånd.



Inga er en raglan kjole, som er ret kort - Jeg har altid leggings eller shorts under, så det er ikke jordens undergang, men næste gang skal den lige være 5-10 cm længere... Min symaskine trænger til at komme til service, så der er et par skønhedsfejl på den konto, men jeg er stadig glad for den.
Kjolen er ligsom Mary figursyet, fordi selvom jeg ikke er en str. 36, så kan jeg godt lide tøj, som viser at jeg trods alt har en talje.

Fordelen ved at sy er jo, at man kan fremstille noget på en forholdsvis kort tid. Jeg deler gerne processen over min. 2 dage, fordi min krop ikke elsker de arbejdsstillinger syning påkræver, og hvis jeg presser min ryg og mine arme for hårdt, så sover jeg ikke så godt...



Jeg har en enkelt kjole mere, jeg vil vise jer i næste uge - indtil jeg får klippet og syet noget mere...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag