Jamie Olivers trøfler - fortsat...

 D. 22. december lavede vi så de her trøfler, men I ved hvordan julen kan være og jeg har ikke haft tiden til at fortælle/vise frem, så her lidt forsinket får I dem så...

Opskriften finder du her... hvor du også finder et link til den originale opskrift på engelsk

Jeg har lært to ting... vælg en chokolade du kan li... vi kan ikke li de der chokolader med et meget højt kakaoindhold og derfor kan ungerne slet ikke li dem.

Julia hakkede chokoladen... Det er en god opgave for en stor og dygtig pige på 8 år...

Hun er dog ikke så vild med at blive fotograferet altid...

Det var ikke så svært at få det til at lykkedes, men jeg kan se, jeg har glemt clementinskallen i den opskrift jeg har lagt op, så det retter jeg lige...

Jeg puttede Rom i. Det kunne man slet ikke smage...

 Vi lavede vores eget krymmel af kokosmel, som vi farvede med frugtfarve.

Det er mega nemt... kokosmel i en frysepose, frugtfarve oveni. Ryst og færdig... Man kan gøre det samme med perlesukker...

Jeg troede at pigerne selv kunne forme kuglerne, men det var alt for hårdt, så jeg formede kuglerne med to skeer og de vendte dem så i krymmel...

Denne lille dame syntes også et mor er åndssvag, når hun tager billeder... engang imellem...

Jeg har lidt problemer med mit mobilkamera i øjeblikket, fordi jeg her opdateret softwaren, så nogen af mine billeder har fået gulsot... sorry...
Det første billede er en lille portion vi lavede til min mor. De er vendt i kakao... Jeg tror faktisk at det er en skam vi sprang de hakkede nødder over, for det tror jeg ville passe rigtig godt til de her bitre trøfler...

Jeg tror at alle former for chokolade ville kunne bruges (hvid, mælk eller alm. kogechokolade), men jeg ved det ikke, det er bare et gæt... næste gang vælger jeg i hvert fald en mere børnevenlig chokolade...

og... de kunne nok også spises på andre tider af året end i julen...

Kommentarer

Populære opslag