Rødkålen...

 Jeg har jo købt Kamilla Plums julekogebog, som er en rigtig god kogebog til dem som skal fejre jul selv for første gang... der er simpelthen opskriften på alt...

Der iblandt en opskrift på rødkål... og det er faktisk mega nemt at lave, det tager bare lidt tid...

Ud af ca. et halvt rødkålshoved fik jeg alt det her... Jeg måtte ud og købe en del krydderier, men det var ikke noget der var svært at skaffe, bare noget jeg ikke havde...

Opskriften er ret simpel...

Fint snittet rødkål
eddike
sukker
lidt salt
3 enebær
allehånde
timian
laurbærblade


Man kan komme andre krydderier i, men de her er vist de klassiske...

Det hele småkoges i 3 timer. Afkøles og puttes i et henkogningsglas. Det skal helst laves i rigtig god tid, helst en uge før skriver fru Plum...

Det kan holde sig i op til 3 mdr. ved stuetemperatur...

Og bare rolig... ens hænder bliver hurtigt normale igen...
Da jeg kogte der stank hele huset... Kombinationen af enebær og eddike var ikke god og jeg troede ikke det ville blive godt, men det smager rigtig godt og jeg vil helt sikkert gøre det igen...

Kommentarer

Populære opslag