Wigga tæppe




Nogen gange, når man nu er lidt af en samler - når det kommer til garn, så kommer man til at købe noget til et projekt, som man så aldrig kommer til at strikke.
Det er tilfældet med dette Sandnes garn, som er rigtig fint og i en fin lilla farve. Derfor har det ligget i min kurv i et års tid, før jeg kom på, at der var nok garn til at strikke et lille baby tæppe. Garnet er til pind 3,5 og i den tykkelse er det min erfaring, at tingene, hvis man ikke er bevidst om det og vælger et mønster der kan bære det, så kan sådan et lille tæppe godt komme til at virke lidt tungt.

Mønstret er inspireret af vindmøller. Det kan være svært at se i det færdige tæppe, men det kan ses tydeligt i diagrammet, som jeg har strikket efter. Jeg ville lave et mønster, som lignede noget, som er oppe i tiden og jeg syntes, jeg ser mange grafiske og enkle mønstre - specielt trekanter syntes jeg, ofte ses i mode- og indretningsblade.



Billederne her har jeg taget her til morgen i min egen smukke have, som stadig står grøn og frodig med masser af fine hortensiaer.

Wigga tæppet kommer til at blive en del at mit bogprojekt, for man kan ikke have for mange tæpper til baby.

Kommentarer

Populære opslag