Et træ af søm


Jeg ved ikke helt, hvordan ideen opstod. Egentlig ville jeg have lavet et Danmarkskort, men jeg kunne ikke få projektoren til at vise det kortet tydeligt nok. så det endte jeg med af droppe.
Jeg havde dog ikke droppet ideen om et kæmpe stort String-Art projekt på væggen i gildesalen, så jeg kom i tanke om, at det kunne være et træ i stedet - det er knap så "planlagt" og derfor nemmere af få ungerne blandet ind i.

Jeg har brugt en hel dag alene og ungerne har hjulpet mig en dag - hvilket har kostet mig 930 søm indtil videre. Det ved jeg, fordi vi har brugt en hel kasse søm. Medarbejderen i XL byg kunne ikke rigtig forestille sig, hvad jeg købte ind til, så han mente at en kasse var rigeligt... hvilket det overhovet ikke er... så nu har jeg købt 2 kasser mere.

Tanken er, at træet er et løbende projekt, så de næste mange fester vil involvere søm og tråd.


Jeg har set (professionelle) kunstnere arbejde med det her, og der brugte de som regel kraftigere tråd, garn eller sejlgarn. Men jeg har 4 rulle sort tråd - industristørrelse, som jeg gerne vil have brugt, så projektet her er lid anderledes end hvad du kan finde på Instagram - der er dog nogen vildt flotte værker på Instagram, så jeg syntes de skal prøve at tjekke det ud.

Jeg regner med, at væggen er helt færdig om 10 år (måske). Det er lidt en øvelse for mig at slippe kontrollen med "mit værk" og lade andre deltage.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag