Der er ikke timer nok i døgnet...


Hej derude

Jeg ved ikke, om en hjerne kan stå stille. Jeg ved faktisk ikke præcist, hvordan andre end min egne hjerne virker. Jeg ved bare, at min hjerne aldrig står stille. At jeg i løbet af en dag kan få rigtig mange idéer til strik, sy og hækleprojekter, som aldrig bliver til noget. Ikke fordi idéen er dårlig, men fordi jeg ikke når at lave den, før idéen er helt færdig og kan blive til virkelighed.
Jeg har simpelthen ikke timer nok i døgnet til alle de ting, jeg gerne vil lave, så jeg må vælge. Både vælge det, som jeg tror på, som jeg tror, jeg kommer til at bruge og som jeg kan finde det helt rigtige materiale til.

Når det kommer til idéprocessor, så kan man starte mange steder. For mig, er det ofte noget jeg har set eller mangler, som starter en god idé.
Men det kan også være, at jeg finder noget rigtig fedt stof eller garn, som jeg bare må lave noget af.

I øjeblikket prøver jeg at bruge noget at lageret, som bl.a mit Grafisk halstørklæde, der er lavet at materialer fra lageret. Det samme gælder det projekt jeg slog op til for nogen dage siden, som også er lavet af garn fra lageret. Jeg har nemlig rigtig meget dejligt garn.

Ja, jeg har da også en del stof - metervarer, som man også kalder det, og det hænder da, at jeg får flikket noget sammen, så jeg har de efterhånden en del tøj i skabet, som jeg selv har lavet. Det samme gælder ungerne, som har alt fra elefanthue til nederdel, som jeg har lavet.
Der er bare noget helt specielt ved at lave tøj til sig selv og familien og se det blive brugt. Det bliver jeg ikke træt af lige foreløbigt.

Jeg håber også, at du laver ting - til dig selv eller familien - som bliver brugt og elsket

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag