Claes sweater


Det er med stor glæde, at jeg kan præsentere Claes. Claes er inspireret af det dækaftryk en traktor sætter - det skal forestille at man er blevet "kørt over" af en traktor. Det kræver måske lidt fantasi at se det, men jeg syntes mønstret er blevet rigtig fint - og for min skyld må i gerne sige det ligner et blad mere..

Trøjen er strikket i Peruvian Highland Wool fra Filcolana, som jeg nævnte for et par dage siden her på bloggen...
Den er strikket på pind 5 og fordi jeg strikker meget stramt, er den blevet meget fast. Sweateren strikkes nedefra - frem og tilbage og sys sammen til sidst.


Til mønstret på maven brugte jeg to separate nøgler, så trådene på bagsiden ikke bliver for lange. Det er vigtigt, at du snoer garnet om hinanden i overgangen imellem farverne, så der ikke kommer huller.

 Du finder opskriften her...

Erik er ret begejstret for mønstret på maven, så jeg skal også lave en til ham - i en lidt større størrelse ;-) og i en anden farve...

God fornøjelse ved pindene

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag