Gammel, men ikke glemt

Jeg tror. alle lærer har oplevet at arbejde på en skole eller i et lokale, hvor indeklimaet ikke var fantastisk. Min største udfordring har altid været temperaturen.
Jeg kan godt lide, at have en rimelig høj rumtemperatur, men jeg får migræne af dårlig luftkvalitet - som er noget der er overhængende fare for, når man sidder i et lokale med +20 unge, som ikke husker at lufte ud i pauserne.

Min løsning er uld! Jeg kan klare lidt lavere rumtemperature, når jeg er varmt klædt på - og da jeg nægter at have jakke på indenfor, skal mit varme tøj sige "indetøj" og ikke "udetøj". Man er vel gammel spejder (en udtalelse, som manden tit syntes er ret morsom, når jeg nu er så kuldskær!)

En af mine trofaste vintervenner er denne her 3/4-lange strikkede kjole, som jeg strikkede i 2013. Den er faktisk ret varm, så det er kun de koldeste måneder jeg kan holde til at have den på - og i lokaler hvor det trækker, som jeg også har problemer med at udholde...

Opskriften på denne her er på vej på bloggen i en revideret udgave, så det håber jeg du kan vente på... og selvom det måske er lidt sent på året til uldkjoler, så kommer der jo også en vinter igen til næste år... For modsat modetøj, så skal de ting vi strikker holde mere end en sæson, til mere end et barn og til at blive fundet frem igen og igen.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag