Så langt så godt...


Jeg fik jo ideen for noget tid siden, at jeg ville lave en sweater til Liva med et traktordækaftryk. Det er jo altid et "problem" at vælger farver, for når man står hos sin garnbutik, så er der ALTID så meget lækkert garn i så mange fede farver, at det altid tager mig en rum tid at tage en beslutning i forhold til kvalitet og farve.
Heldigvis har jeg endnu ikke mødt en garnforhandler, som blev utålmodig... jeg plejer at være den kunde, som de går til og fra, fordi jeg er så lang tid om at bestemme mig...

Når men denne gang svingede jeg ind forbi Atelier 2 i Herning og brugte... jeg tror 1½ time i butikken på at finde frem til en farvekombination, som jeg troede på. Jeg var også fristet af den smukke mørke lilla, en lys lavendel og en fantastisk lækker gul, men jeg blev enig med mig selv om, at kombinationen lilla-gul var for modig og den ville jeg fortryde.

Jeg har valgt at strikke traktorsweateren i Peruvian Highland Wool fra Filcolana, fordi jeg gerne ville strikke modellen på en pind 5. Jeg har fået et kærligt forhold til den pindstørrelse i øjeblikket. Jeg er godt i gang med at strikke sweateren og selvom det mønster jeg har lavet ikke er blevet helt som jeg havde drømt om - hvornår bliver det nogensinde det? - så er det blevet rigtig fint.

Jeg glæder mig til at vise jer det færdige resultat

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag