Ulrikka dipdye jakke

Man kan jo aldrig have for mange jakker og cardigans vel? Sådan fungere min garderobe i hvert fald. Derfor strikkede jeg denne her Ulrikka jakke i en lidt anden dipdye teknik end de andre ting jeg havde lavet.

Jeg havde 100g Coast garn fra Garnpusher i farven Gardenia liggende og til Kreative dage i Fredericia købte jeg 100g ecru, 100g Silver gray og 200g Charcoal, så jeg kunne strikke denne jakke.

Jeg har strikket hele jakken i perlestrik og med 2 tråde på pind 5, så selvom det er et større projekt, så tog det ikke overdrevet lang tid at strikke den. Og som så mange siger, så er det her dipdye faktisk sjovt, fordi man skal huske/holde øje med, hvor man er hele tiden, så man ikke strikker "for langt"

Du kan finde opskriften på Ravelry - søg på kokholmsk

Ærmerne er smalle - og da det er en One Size er den også rimeligt tætsiddende på mig (str. 46), men den er også pæn på en mindre model - jeg har haft begge pigerne i den og selvom den var for lang på ærmerne til Kaya, så sad den ikke dårligt på kroppen.

Jeg håber, du syntes den er lige så fed som jeg syntes og jeg kommer til at se/høre om nogen, som vil bruge/bruger min opskrifter...

 - Mette Marie



Kommentarer

Populære opslag