Sensommerbluse fra Camarose


Jeg har rigtig nydt min vinterferie og jeg har haft masser af tid til at strikke, for manden er kommet til skade med foden og kan ikke holde til lange gåture og den slags. Derfor er det blevet brugt mange timer i sofaen og man skulle da være et skarn, hvis man ikke holdt ham med selskab.

Derfor har jeg på (for mig) kort tid fået strikket min sensommerdage fra Camarose. Jeg er helt vild med det her garn (Lamatweed i farven Påfugl) og modellen er så fin. Jeg har valgt at strikke ribben forneden ekstra lang - i den originale opskrift skal ribben kun være 12 cm, men min er 26 cm lang. Jeg havde købt de 9 nøgler der stod i opskriften, så jeg strikkede bare til der ikke var mere...

Trine Berthelsen, som er kvinden bag Camarose, formulere sine opskrifter på en helt anden måde, end jeg er vant til, men sådan er det vist bare... jeg havde samme "problem" da jeg strikkede min Dipdyejakke og ja, da jeg strikkede en nederdel fra Isager skulle jeg også gennemskue sproget.
Trine Berthelsen kalder denne bluse en damesweater, men jeg hørte fornyligt udtrykket ponchosweater og det syntes jeg faktisk er mere dækkende. Bærestykket er jo rundskåret, men jeg syntes ikke den er uformelig, som en poncho, men den har en anderledes form end en klassisk sweater...


Jeg har aldrig prøvet at strikke smock før, men det var ikke så svært, som jeg havde frygtet. Jeg syntes det er blevet så fint og en dejlig feminin detalje. Jeg kunne godt finde på at strikke det igen - faktisk kunne jeg godt finde på at strikke en sensommer mere, for det er et fint design, som sidder pænt på - selv den stilbevidste teenager havde kun roser... det var jeg overrasket over.

Jeg glæder mig til at bruge den igen og igen - den kom i brug allerede mandag, som var første arbejdsdag på mit nye arbejde. Det er altid en god idé at have uld på, når man starter på en ny skole midt om vinteren. Så kommer man ikke til at fryse... Det lærte jeg på seminariet...

Jeg har (selvfølgelig) allerede slået op til en ny sweater - denne gang til manden, men det må jeg fortælle mere om en anden dag...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag