Vinterferie, forstuvet ankel og garn

Som underviser har jeg ferie i alle skoleferierne - deri blandt vinterferien. Det har sine fordele og ulemper at have "tvangsferie", så jeg er ikke rendyrket fan eller det modsatte.

Vi har i nogle år efterhånden lånt et sommerhus i Vestsjælland - nærmere betegnet Kalundborg, og så har den stået på gåture, hygge, varm kakao, gågadetur og tid til at være sammen.

I år var ingen undtagelse. Vi tog til Kalundborg fra søndag til onsdag - det er lige kort nok tid, så næste år vil vi tage en dag mere. Erik har forstuvet den ene ankel, så det blev en meget stillesiddende ferie, så jeg har haft masser af tid til at sidde i sofaen.

Erik syntes, jeg skal strikke en trøje til ham, så da jeg blev færdig med de jeg havde med, kunne jeg ikke udsætte det længere.


Jeg prøvede at tale ham i en grøn eller gul, men han er ikke så modig, så vi har købt mørkeblåt og gråt til hans sweater. Han fik frit valg på alle hylder, så han har selv valgt garnet.
Når vi er i Kalundborg, kigger vi altid ind hos Centrum garn, hvor den søde ejer altid kan huske os - også selvom vi kun kommer i butikken EN gang om året... imponerende...

Og  jeg kan godt forstå Eriks valg af garn, for det her Extrafine merino er helt vildt lækkert! jeg får helt lyst til at strikke noget til mig selv i det her...
Jeg har hæklet lidt i det her garn, så jeg vidste godt det var lækkert, men det er bare noget andet at strikke noget op! Ih...

Sweateren bliver strikket på en pind 4, så jeg har mange timer ved pindene, før det begynder at ligne noget... Og så skal vi lige blive enige om, hvordan blusen skal se ud!
Sweateren er en videreudvikling af Livas Claes sweater, men der kommer til at være flere forskelle, som vi lige skal have på plads.
Erik vil gerne have en detalje på brystet og ned af ærmet. Jeg er enig med ham om ærmet, detaljen på brystet vil jeg gerne lave på en anden måde og jeg har gennemtrumfet, at det skal være et raglanærme. Mon ikke vi nok skal komme frem til at kompromis. Det plejer vi da...

Jeg håber, du har haft tid til at fordybe dig i noget i denne uge...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag