Clepsydra betyder vandur


Man skal jo lære hele livet og da jeg googlede clepsydra (spørg mig ikke om udtale eller hvilket sprog det er) fandt jeg ud af, at det åbenbart betyder åbenbart vandur. Dog troede jeg i starten, at clepsydra det betød timeglas - hvilket ville give mening, da kjolen er timeglas formet/figur...

Under alle omstændigheder, så hedder mit nuværende projekt Clepsydra og skal strikkes i et af mine nyeste garnkøb.
Mønstret er designet af Rikke Arnbjerg og købt hos Woolspire - og jeg er vild med det! Ud over at Rikke har flere flotte mønstre, så er der også mange andre FEDE mønstre hos Woolspire

Men denne gang faldt valget på Clepsydra, som er vendestrikket på langs - en teknik jeg brugte til mit grafiske halstørklæde - og det kræver min opmærksomhed at strikke denne kjole, for der er en del tællearbejde, men underligt nok irritere det mig ikke rigtig, for det er et hyggeligt projekt og jeg syntes modellen er rigtig fin.

Rikke Arnbjegs instagramprofil kan du finde flere billeder af kjolen - også af et par piger der er en tand større og det er forfriskende anderledes - for jo, modellerne er måske blevet ældre, men der er langt imellem det man kalder "curvy models"

Jeg er ikke kommet særlig langt med kjolen endnu - ikke engang til halsen på forstykket, men det bliver forhåbentlig snart for varmt til uldne kjoler, så jeg har masser af tid. Ønsk mig held og lykke

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag