Sommerferietanker


I dag er skolernes sidste dag inden sommerferien. Der er nok mange af ungerne, som har set frem til denne dag, men for mig har det været lidt ambivalent. Jeg har nemlig også sidste arbejdsdag i dag. Det er ikke noget jeg på nogen måde selv har valgt, men mange VUC'er er pressede i øjeblikket og for mig har det haft denne kedelige konsekvens. Jeg har virkelig nydt at arbejde med skønne unge og knap så unge mennesker de sidste 5 år, men nu ved jeg ikke, hvad fremtiden bringer.

Jeg har bestemt mig for, at jeg vil se denne situation, som en mulighed. Jeg vil tro på, at det hele er som det er af en grund. Det har altid været min tilgang til livet - at det kommer til at give mening en dag.

Der er heldigvis mange spændende jobs derude lige nu, så jeg håber på. at der også er et til mig. Det må der være. Processen med at være "mellem jobs" har givet mig en masse tanker om, hvad det er jeg vil med mit arbejdsliv og hvilke muligheder og drømme jeg har. Jeg har bl.a. lyttet til Kejser på P1 glimrende udsendelse "Er det nu, du skal videre?", som er en af de udsendelser Anne Kejser har lavet om arbejdslivet. Det er virkelig kloge og inspirerende mennesker hun taler med og det har været sundt for mig af høre andres tanke og ideer til den situation, som jeg pusler med.

Lige nu sker der ikke de store forandringer i mit arbejdsliv, for jeg vil gerne prioritere min familie først lige nu. Jeg ved, at jeg ikke kan blæse og have mel i munden samtidigt.

Lige nu vil jeg nyde sommeren, kysse min mand og børn lidt ekstra og fokusere på ting i livet som gør mig glad. Jeg håber, du gør det samme - altså kysser din egen partner og evt. børn ;-)

God sommer herfra

Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag