Forlad ikke huset uden...

Hej derude 😃

Der var engang, hvor det ikke var noget problem at få nok tid til at strikke. Det var ikke noget problem at strikke til undervisningen på seminariet eller gøre det i pauser m.m.
Men i mit nuværende job er min strikketid blevet ret begrænset og jeg er måske blevet endnu mere besat af at strikke...

Heldigvis er der i øjeblikket flere og flere som strikker og gerne medbringer deres strikketøj til forskellige arrangementer og på offentlige steder - ja, der er sågar en international "knitting in public"-day, som fejres i store dele af verden.

Derfor har jeg altid mindst 1 strikketøj med mig overalt. Jeg har simpelthen et striktøj fast i min taske. I ret lang tid har det været strikkede klude, som jeg har i tasken, for det er bare en lille rundpind 3 mm, 40 cm lang og et garnnøgle. Det fylder ingenting og kan let kyles tilbage i tasken. Billede her til højre er af den klud jeg har på pinden lige pt. Jeg har prøvet mig frem til, at slår jeg 75 m op på pind 3 og bruger 1 helt nøgle, så får det den størrelse jeg gerne vil have... Jeg foretrækker perlestrik, men der findes masser af andre mønstre du kan bruge.

Jeg har for længe siden sagt, at jeg hader at spilde tiden, så jeg er begyndt at bruge min tid på at strikke i bilen (dog ikke til og fra arbejde - der er det jo mig, som sidder ved rattet), når vi er på besøg hos familie og venner, i venteværelset hos lægen og når vi er på biblioteket - så har ungerne masser af tid til at finde bøger og lege.

For mig er det at strikke det samme som en smøg er for en ryger. Det er mit frirum fra hverdagen, arbejde og så er jeg 100% sikker på, at det (modsat rygning) sænker min puls og dermed er sundt.

Jeg syntes også det er skønt, når en anden (oftest en kvinde) kommer hen til mig og snakker til mig, fordi de gerne vil vide, hvad det er jeg laver og tit får vi en lille snak om garn, mønstre eller garnbutikker - det er så hyggeligt


Næh, men striktøjet i tasken, så har jeg al den tid der er i verden når vi er i haven, på havnen eller på café. Det er fedt at kunne slappe af på den måde og jeg kan godt have et øje på ungerne og et på mit striktøj - ellers må jeg jo pille op...

Nu kan man jo sige, at det ikke bliver til meget strik i det fri de næste par måneder, men jeg kan stadig finde på at slå mig ned andre steder og finde pindene frem.
Så næste gang I ser en der sidder og strikker offentligt, så håber jeg, at det kan inspirere dig til at finde pindene frem - både hjemme og offentligt.

God fornøjelse derude ved pindene

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag