Forlad ikke huset uden...

Hej derude 😃

Der var engang, hvor det ikke var noget problem at fÄ nok tid til at strikke. Det var ikke noget problem at strikke til undervisningen pÄ seminariet eller gÞre det i pauser m.m.
Men i mit nuvÊrende job er min strikketid blevet ret begrÊnset og jeg er mÄske blevet endnu mere besat af at strikke...

Heldigvis er der i Þjeblikket flere og flere som strikker og gerne medbringer deres strikketÞj til forskellige arrangementer og pÄ offentlige steder - ja, der er sÄgar en international "knitting in public"-day, som fejres i store dele af verden.

Derfor har jeg altid mindst 1 strikketÞj med mig overalt. Jeg har simpelthen et striktÞj fast i min taske. I ret lang tid har det vÊret strikkede klude, som jeg har i tasken, for det er bare en lille rundpind 3 mm, 40 cm lang og et garnnÞgle. Det fylder ingenting og kan let kyles tilbage i tasken. Billede her til hÞjre er af den klud jeg har pÄ pinden lige pt. Jeg har prÞvet mig frem til, at slÄr jeg 75 m op pÄ pind 3 og bruger 1 helt nÞgle, sÄ fÄr det den stÞrrelse jeg gerne vil have... Jeg foretrÊkker perlestrik, men der findes masser af andre mÞnstre du kan bruge.

Jeg har for lÊnge siden sagt, at jeg hader at spilde tiden, sÄ jeg er begyndt at bruge min tid pÄ at strikke i bilen (dog ikke til og fra arbejde - der er det jo mig, som sidder ved rattet), nÄr vi er pÄ besÞg hos familie og venner, i ventevÊrelset hos lÊgen og nÄr vi er pÄ biblioteket - sÄ har ungerne masser af tid til at finde bÞger og lege.

For mig er det at strikke det samme som en smÞg er for en ryger. Det er mit frirum fra hverdagen, arbejde og sÄ er jeg 100% sikker pÄ, at det (modsat rygning) sÊnker min puls og dermed er sundt.

Jeg syntes ogsÄ det er skÞnt, nÄr en anden (oftest en kvinde) kommer hen til mig og snakker til mig, fordi de gerne vil vide, hvad det er jeg laver og tit fÄr vi en lille snak om garn, mÞnstre eller garnbutikker - det er sÄ hyggeligt


NÊh, men striktÞjet i tasken, sÄ har jeg al den tid der er i verden nÄr vi er i haven, pÄ havnen eller pÄ café. Det er fedt at kunne slappe af pÄ den mÄde og jeg kan godt have et Þje pÄ ungerne og et pÄ mit striktÞj - ellers mÄ jeg jo pille op...

Nu kan man jo sige, at det ikke bliver til meget strik i det fri de nÊste par mÄneder, men jeg kan stadig finde pÄ at slÄ mig ned andre steder og finde pindene frem.
SÄ nÊste gang I ser en der sidder og strikker offentligt, sÄ hÄber jeg, at det kan inspirere dig til at finde pindene frem - bÄde hjemme og offentligt.

God fornĂžjelse derude ved pindene

 - Mette Marie
Send en kommentar

PopulĂŠre indlĂŠg