Sandy shorts

Hej derude

Jeg kan jo slet ikke tåle at lade garn gå til spilde og de her shorts er et bevis for det.
Efter at jeg havde strikket et par Marcus bukser til Rejen, havde jeg en del garn til overs. Ikke nok til er par bukser, men til et par shorts passede det lige - selvom den lille dame er en str. 80. Jeg har valgt at graduere dem her fra str. 50-90, fordi jeg syntes at modellen godt kan bruges af de helt små. Man kan evt. vælge et lidt tyndere garn, så bukserne får et blødere fald. De kunne være super fine i et fint mohair garn

Som en del af eksperimentet, er der i denne model 2 løbegange, så man kan lave et fint kryds på ryggen. Jeg syntes faktisk det er en fin detalje og det giver et godt hold.

Om man kan kalde dem bloomers eller blebukser ved jeg ikke - men shorts ved jeg hvad er.

Vi har ikke haft så meget sommer i år, så de er ikke blevet brugt ret meget med bare ben, men de er også fine med strømpebukser indenunder.

Hvis du vælger et garn, som har en rapport - altså et farvespil som gentages igen og igen (her fra lilla til grøn), ser det pænt ud, hvis du starter det samme sted i garnet i benene.
Du finder opskriften her

Jeg håber, du har et par rester liggende som er oplagte til de her shorts/bloomers - korte bukser, hvis det skal være på rent dansk...

God fornøjelse derude ved pindene

- Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag