Kreataske

Manden er godt og gammeldags træt af, at jeg slæber mine strikprojekter rundt i plastikposer. Han mener det ser træls ud. Og jeg er tilbøjelig til at give ham ret. Jeg har på Instagram og Etsy set mange fine projekt poser i alle mulige former og farver.
Jeg syntes noget af det, som kan være lidt svært er at finde ud af, hvor stor en kreataske skal være, så jeg brugte en papirspose som målestok og jeg er blevet så glad for resultatet.

Tasken er helt unik og jeg har syet den af rester, så har du lidt at hvert liggende rundt omkring, har du hurtigt til sådan en taske. Jeg har gjort min helt speciel med nogle broderier jeg havde liggende og maskinbroderi (jeg har ikke en maskine, som kan brodere - den er over 40 år gammel)

Tasken er foret og har en "lukkemekanisme", så du kan overfylde tasken.
Bunden er af et ret groft møbelstof, yderstoffet er et lidt finere møbelstof og foret er et mønstret lærredsstof. Håndtaget er lavet af møbelsnor, som jeg har flettet.

Du skal starte med at klippe din taske. Jeg klippede yderstoffet først og syede det sammen. Da jeg havde det helt færdigt klippede jeg foret, men det er bare fordi jeg syntes at klippeprocessen er SÅ kedelig...
Jeg plejer, når det er så simple konstruktioner som dette, at tegne direkte på stoffet med kridt (en farveblyant kan også bruges i den snæver vending, men så skal du huske at tegne på bagsiden.


Alle målene på tegningen er i cm.

Opskriften finder du her...

Jeg håber, jeg har lavet en opskrift, som er til at følge, ellers må du skrive til mig enten her eller på mail

God fornøjelse

Kommentarer

Populære opslag