En lille bluse

Jeg har for alvor gang i et projekt i tiden, nemlig at få brugt alt mit garn på lageret inden jeg køber nyt. Og tro mig, der er langt igen

I gemmerne gemte sig en kjole, som jeg har strikket for mange år siden. Den var jeg så blevet træt af og havde pillet op og startet på en ny ting i. Det projekt var så gået fuldstændig i stå, så da jeg købte Sandnes' 1405 sommerhæfte, valgte Kaya det garn til at strikke en kortærmet bluse, model nr. 2. 

Jeg har strikket blusen i str. XS til Kaya og den var lige stor nok til hende, så det er Julia der har den på på billedet. Den er så til gengæld lige lille nok til Julia, fordi modellen skal være oversize.

Garnet er, så vidt jeg husker, et udgået soyagarn fra Hjertegarn. Fordi det har været strikket op og vasket flere gange, var garnet "krøllet" og har gi'et blusen et ekstra rustikt udseende, som ikke gør noget i en så enkel model. Blusen er strikket nedefra og op og kunne ikke være mere enkel at strikke, for den er retstrikket hele vejen igennem uden nogen dikkedarer.

Blusen blev færdig midt i sommerferien - den var mit "no brain"-projekt mens vi var på ferie, som jeg tog frem, når jeg skulle have en pause fra Magical web cardiganen. I går svarede jeg på, hvor mange projekter jeg har gang i på en gang. Jeg svarede 4, hvilket er lidt en underdrivelse, men det kommer jo an på, hvordan man tæller.

Indtil videre har jeg ikke købt nyt garn i august måned. Det håber jeg, at jeg kan holde. Men det betyder også, at jeg må tænke lidt anderledes, for det er godt nok fristende at sidde på Instagram eller Pinterest og se smukke ting andre har gang i...

Jeg håber, du har styr på dit lager - eller slet ikke har noget

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag