Anbefaling: Close

Kære læser

Jeg fandt den her strikkebog fra 2011 på biblioteket og den er et levende bevis for, at godt design bare holder. Jeg ved godt, at jeg kunne have taget en bog fra 1987 eller 1954, men eftersom at de ville gå ind under kategorien retro, er det en helt anden diskussion.

Bogen Close er en smuk bog med flotte billeder af tidløse modeller. Lisa Renner, som har skrevet bogen, skriver selv om, at man skal huske, at man måske ville holde endnu mere af en bluse, hvis den var I ens yndlingsfarve - og jeg må sige hun har ret. Jeg har da bladret forbi ting som var eks. laksefarvet og tænke, at det slet ikke var mig...

I modsætning til Skappel strik, som jeg anbefalede for 14 dage siden, er disse modeller kropsnære - deraf titlen Close - og der er i stor udstrækning brugt snoninger.


Specielt denne grønne, lange skønhed frister mig - men jeg duer ikke i lang, så jeg nøjes med at længdes.
Bogen er bygget op med flotte, fristende billeder først og opskrifterne til sidst - meget lig strikkeblade som eks. Kreativ strik eller Erica Knights bøger.

Hvis dit bibliotek ikke har bogen på hylden, så kan du jo altid bestille den hjem...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag