Dina sweatre


Hej derude

Selvom jeg ikke var så tilfreds med 1. versionen af Dina dipdye sweateren, så var den heller ikke så ringe, at jeg pillede den op - jeg strikkede bare en mere.

Forskellen imellem den første og den anden sweater er, at indtagningerne i halsen er forkert og ser dumt ud - ikke så meget fra den her siden, men fra vrangsiden er det virkeligt tydeligt. Kort sagt, så prøvede jeg at springe over, hvor gærdet er lavest og det skal jeg ikke gøre igen... man bliver klogere af skade, siger de.

En anden markant forskel er, at i første udgaven er den i 3 farver - i andet forsøg har jeg kun brugt 2 farver, jeg flyttede overgangen imellem farverne længere op på kroppen og jeg har levet overgangen imellem farverne markant kortere.



Liva er en str. 86 og trøjen er strikket i str. 90.
Jeg kører ikke de konventionelle størrelser, da jeg laver meget på mål og derfor er det lettere for mig at kører i runde tal. Jeg strikker rigtig stramt, og jeg tror, det er lettere for andre strikkere at bruge mine mønstre, hvis de kører på mål fremfor på pinde - dog er der undtagelser.

Som du kan se på billedet, så er trøjen smøget op på ærmet - Jeg regner med at hun skal bruge den længe, så jeg har strikket den en størrelse større end hun bruger, for Liva bruger stadig de ting jeg har strikket i str. 80. Når hun bliver lidt større, graduere jeg den (måske) op i størrelse, men hun er en bette skid, så det kan tage lang tid...

Jeg håber, du nyder dagene indendørs, for med det vejr de byder os her i Vestjylland, har jeg masser af tid ved pindene.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag