Julia og Kayas værelsesregler

Kære læser

Jeg ved godt, at jeg normalvis kun blogger om mine kreative projekter, men vil lige fortælle jer kort om mine skønne unger, som jeg nævner i farten ind imellem.

De to store på 13 og 11 har siden sommerferien snakket frem og tilbage om at flytte sammen. De har hver deres store værelse, men har i den sidste tid søgt hinanden mere og mere. Jeg gider ikke, at det her med at sove sammen skulle starter en masse konflikter, så jeg sagde, at hvis de skulle flytte sammen, så skulle det være for min 2 måneder og de skulle blive enige om, hvordan det skal foregå inden de stod i det.

I sidste uge tog de beslutningen og skrev regler ned for både det ene og det andet. Det var ret morsomt at overhøre diskussionen om både hensyntagen til hinanden, oprydning og veninder. Nu har det stået på i nogen dage og de siger begge, at de sover bedre, de skændes ikke og alt i alt har det været en succes.

Nu håber jeg bare at det kommer til at fortsætte, for selvom de er som nat og dag på mange måder, så kan de give hinanden så meget.

Jeg overvejer, at dette ikke bliver det sidste indlæg om mine unger, men jeg kommer ikke til at spamme jer med historier... Jeg håber, du som læser med, kan bære over med mig

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag