Dina dipdye sweater

Hej derude

Så blev jeg her på kanten til weekenden færdig med opskriften på Dina. Jeg skrev første gang om Dina for nogen dage siden, da jeg lavede den første prøve og anden gang, da jeg blev helt færdig med trøjen.
Dina er en 2-farvet, dipdye sweater. Modellen er rummelig og strikket på en pind 5, så den er "løs" i strikken og giver den et blødt fald.
Der er 1-1 rib i både hals, bund og håndled, så den slutter tæt ind til kroppen.
Bærestykket er rundskåret, så den har et gennemført, behageligt look.

Jeg har syet mit eget mærke i nakken, som jeg har købt hos Scannex til en overkommelig pris. Jeg syer den altid på ydersiden og i nakken, så den kan ses og ikke irritere huden.

Jeg strikkede den første version i Super Soft fra Garnpusher, men denne version er strikket i Coast fra Garnpusher. Man kunne også strikke den i Rasmillas Yndlingsgarn, Tusindfryds Engleuld eller Camaroses Pima bomuld, som alle har nogenlunde samme løbelængde.

Mønstret ligger i str. 70-90 - Jeg strikkede den på ca. 3 dage. Ærmet er strikket frem og tilbage, men resten er strikket på rundpind. Der er en del tråde, som skal hæftes på ærmerne, men det er umagen værd syntes jeg.

Du finder opskriften her...

Hvis du finder en fejl, noget der er underligt formuleret eller bare har et spørgsmål til opskriften, så læg en kommentar herunder...

God fornøjelse!

- Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag