Trofast og overlockeren


Hej derude

Jeg fik lige lyst til at vise et lille udsnit af min maskinpark. Min 43 år gamle Husqvarna og min følsomme overlocker. Det er de to maskiner, som jeg syr alt på. Det er lidt i perioder jeg syr, men de strå mere eller mindre altid fremme. Selvom jeg har en modlesyeruddannelse bag mig, så har jeg ikke en maskintekniker i baglommen, så jeg er lidt på røven, når de ikke vil som jeg vil. For 3-4 år siden tog jeg konsekvensen af mine manglende evner og kørte til Skovs i Herning og fik mine to yndlings maskiner repareret - og det var ikke så dyrt, som jeg havde frygtet. Jeg har tidligere fået dem repareret hos en hobbyforhandler, som anbefalede mig at skrotte dem, men det kan jeg ikke...

Jeg kan ikke skrotte min Husqvarna før den er helt færdig. Min bedstefar var Husqvarna-forhandler og han gav min mor denne maskine i 1973 ca. Min bedstefar døde først i 1990'erne og jeg kan heldigvis kun huske ham for det gode, så min Husqvarna kommer til at have et langt liv - og det håber jeg at Skovs vil hjælpe mig med.

Overlockeren har jeg købt brugt og efter et par opstartsproblemer, har jeg fået den til at køre ok... den trænger til at få kniven slebet og den er hård ved tråden, så jeg har været nødt til at købe ny tråd til den, da den gamle springer, fordi tråden er skør...

Der er muligvis ingen af mine maskiner, som syr i alt uden at kny, men jeg vil ikke bytte dem lige foreløbigt.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag