Anbefaling: Vendestrik #2


Hej derude

Her i huset elsker vi biblioteket - what's not to like? Det er gratis, man må låne materialet i en måned og kommer man i ekspeditionstiden sidder der en venlig dame/mand, som kan finde alt muligt til en. Jeg har godt nok et lille strikkebibliotek her hjemme, men jeg er ikke ret god til at købe bøgerne (dog har jeg flere bøger på min ønskeseddel eks. Önlings Yndlingsstrik 3)

Men på biblioteket kan jeg tage 3 børn og mand med og mens manden leder efter nyt læsestof og ungerne leger/leder efter bøger, kan jeg tage en stak bøger, sætte mig på børnebiblioteket, skimme stakken og låne det med hjem, som skal studeres nærmere.

Denne gang røg Hanne Meedoms Vendestrik #2 med hjem. Jeg lånte hendes første vendestrikbog for ca. 2 måneder siden og brugte teknikken derfra til at strikke mit grafisk halstørklæde.

I Vendestrik #2 er det noget større projekter, som er beskrevet i bogen. Igen er der fine illustrationer og udførlige beskrivelser af modellerne. Modellerne er enkle, men der er meningen, for Hanne Meedom vil gerne, at man nemt kan variere modellen, så den bliver helt unik.
Bogen indeholder flere modeller til både baby, barn og voksen - str. 6 mdr-3 år, 4-10 år, XS-L. Det må man kalde et ret omfattende spænd i størrelser - Bravo Hanne ;-)

Nu skal jeg bare vælge, om jeg vil strikke en trøje til mig selv eller Liva... det bliver svært... Det hælder dog til Livas fordel, for jeg tror, jeg har noget garn, jeg kan bruge... Nu må vi se - jeg har jo liige en trøje til hende jeg skal have færdig... Mon man kan kombinere vendestrik med dipdye?

Jeg håber, du har noget spændende på pindene - ellers må du også en tur på biblioteket

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag