Anmeldelse: Hæklebogen


Jeg fandt (også) denne her i Netto for en rum tid siden og jeg kunne ikke lade en bog til 50 kr. stå på hylden, så den kom også med hjem samme med Mindful hækling, som jeg anmeldte for 14 dage siden. Jeg esker at det er en hardback, for de holder altså noget bedre - også selvom de kun er limet og ikke syet... Der er efterhånden ikke mange bøger, som er syet.

Som altid når jeg køber en bog med opskrifter, er der noget jeg kan li', noget jeg ikke bryder mig om og noget, som jeg syntes er spild af tid... Jeg overvejer, om det er fordi jeg efterhånden har en del bøger, og dermed har mange opskrifter på halstørklæder eller om det er fordi, at jeg efterhånden har set det meste... og kan lave mange ting selv - dog ikke alt...

Bogen er overskueligt stillet op, der er klare instruktioner og en god variation af ting - både noget for nybegynderen og den mere øvede hækler. Min mor er begyndt at hækle for nyligt og jeg overvejer at låne hende denne bog, for den indeholder flere fine opskrifter og et ret godt teknikafsnit i begyndelsen af bogen.

Det jeg ikke kan lide ved bogen, er det evindeligt tilbagevendende problem med opskrifter, som jeg syntes er spild af papir. Det er bl.a. sådan noget som nøgleringe, halstørklæder i fastmasker eller covers til mobil eller Ipad... der ligger tonsvis af det på nettet, som er ganske gratis - jeg ville hellere have en variant af blusen uden høj hals, med 3/4 ærmer eller måske en kjole... Noget jeg ikke lige finder på nettet...

Generelt, syntes jeg Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer, som har skrevet bogen, har lavet en brugbar, overskuelig og tilgængelig bog, som jeg gerne vil anbefale. Bogen er udsolgt fra forlaget, men du kan finde den på biblioteket - evt. kan du bestille den hjem...

God læse- og hæklelyst herfra

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag