René sweater til Liva


Jeg har jo strikke 3 dipdye projekter og det giver faktisk en del rester. Nok rester et par sweatre... som eks. denne lille trøje.
Den er strikket i Pima bomuld fra Camarose på en pind 5. Den er strikket nedfra og op. Jeg løb tør for garn i lidt god tid, så halsen er lidt for stor, men med en lille krave indenunder er den fin... I opskriften har jeg dog gået ud fra, at man har garn nok og levet halsen som den burde være.


Du finder opskriften her...

Liva er i hvert fald helt vild med den, så det er jo en succes...

Jeg elsker, at hun elsker tøj... selvom det kommer til at koste mig en formue fremadrettet. Men hun bliver så begejstret hver gang jeg laver noget færdig til hende. Og det er immer væk noget mere overskueligt at lave noget til hende end de tre andre eller mig selv for den sags skyld.

Der er efterhånden forår i luften, så jeg burde vel lægge al ulden på hylden og begynde at strikke til sommeren. Jeg ved bare med mig selv, at jeg ikke bruger strik op sommeren og jeg hader at strikke store ting i bomuld - ja, det er en generalisering, men jeg har meget varme hænder og mange bomuldsgarner fnulre og så er jeg helt smurt ind i nullermænd... og det er ikke fedt.

Jeg håber du går i gemmerne og finder lidt garn til en lille sweater - jeg har i hvert fald garn et 2 mere... mindst...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag