Felicity kjolen


Jeg syntes slet ikke det har billede yder Felicity den kredit den fortjener. Den ser lidt kedelig ud på billedet, men er den er blevet rigtig fin. Woolsilk fra Hjertegarn er faktisk ret pænt og giver lidt liv til kjolen, fordi et er lidt tweed-agtigt. Det har jeg bare ikke formået at fange på kamera...

Jeg er ret dårlig til Selfies, men jeg prøvede da...
Jeg vil godt indrømme, at når man er på de sidste omgange af den her, så er der langt til enden, som jeg har skrevet om tidligere, men jeg er sikker på at den her kjole kommer til at være en favorit i mit klædeskab i en rum tid.
Opskriften findes på Ravelry

Jeg har købt garnet hos Garnshoppen i Herning - damerne har en tålmodighed som en engel, så der handler jeg også gerne igen. Jeg havde faktisk købt 10 nøgler garn til denne kjole, men brugte kun 7... det er næsten en billig kjole... Jeg har strikket en str. XL til mig selv og den sidder rigtig fint - jeg er en str. 46 og 168 cm høj.

Er man lidt højere eller lavere, kan du nemt justere lidt på længden. Vil du bare have en trøje, kortere du bare af det første stykke, men hold dig til målene fra taljen og op - altså på alle omg. med udtagninger.

Jeg håber, du er enig med mig i, at det er et fint bud på noget til din garderobe - god fornøjelse med strikkeriet

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag